блуд мэджик ритуал aura of expulsion
Ritual
A Ritual is a powerful multi-block structure added by the Blood Magic mod. The effects of Rituals are varied and powerful, from a simple water source to creating an area of creative mode flight.
There are two types of rituals: weak and standard.
Weak Ritual [ edit ]
A weak ritual is simple but can be useful. Each is created by placing a specific block on top of an Imperfect Ritual Stone, then activated by Right-clicking the Stone. Each costs 5,000 Life Essence.
Block | Effect |
---|---|
Creates a thunderstorm | |
Summons a strong zombie | |
Makes it night time | |
Grants Fire Resistance II for 1 minute |
Standard Ritual [ edit ]
A standard ritual is built out of multiple Ritual Stones and one Master Ritual Stone. It is activated using a Weak Activation Crystal or an Awakened Activation Crystal. All rituals have a large LP cost to activate and most have an ongoing LP cost. Rituals can be deactivated by applying a Redstone signal to the Master Ritual Stone.
The Ritual Diviner can be used to quickly build rituals.
Тема: BloodMagic 1.7.10
Опции темы
Поиск по теме
Отображение
BloodMagic 1.7.10
Старт будет с крафта кинжала для жертвоприношений, а также кровавого алтаря.
После того, как сделали Кровавый шар, нажимаем им ПКМ. Он привязывается к владельцу, образуя некую кровавую сеть, т.е. теперь в крафтах, где будет использоваться шар, кровь будет тратиться у владельца, к которому шар привязан.
Его можно также «заряжать» кровью, нажимая ПКМ, отнимает половину сердца.
Сам алтарь имеет несколько уровней и улучшается блоками рун, которые, как раз таки и создаются с участием тех самых шаров.
Для перехода на 2-ой уровень, вокруг алтаря снизу надо разместить 8 кровавых рун. Под самим алтарём не обязательно, можно, например, подвести трубу для автоматизации созданий в дальнейшем.
Вслед за этим, можно построить алтарь 3-его уровня, выглядит он следующим образом:
Для последующих улучшений алтаря, нам нужно сделать блоки кровавого кирпича. Для их крафта потребуются слабый кровавый осколок, которые могут выпасть, если убивать существ связанным лезвием или энергетической пушкой. Их крафт рассмотрим чуть позже.
Сам алтарь 4-ого уровня выглядит так.
«Без особых усилий», можно постараться затем сделать и алтарь 5 уровня, добавив блоки рун и маяки как на скрине ниже.
Теперь рассмотрим, какие есть виды рун для улучшения алтаря. Руны можно ставить вместо рунических камней для изменения некоторых показателей эффективности работы алтаря.
Руна эффективности: уменьшает на некоторое кол-во процентов потребление крови при крафте на алтаре*
Руна жертвоприношения(для ее крафта необходиом сделать кровавый шар ученика, но рекомендую сделать сразу на алтаре 3 уровня кровавый шар мага).
Руна увеличивает кол-во крови, которую вы получаете при убийстве сущностей около алтаря. Сущностей придётся убивать специальным кинжалом, который создаётся на алтаре из железного меча.
Руна саможертвоприношения: увеличивает кол-во крови, которая получается при саможертвоприношении (свою кровь расходуете).
Руна дополнительной ёмкости: увеличивает вместимость алтаря под кровь (каждая руна +1500LP). Для её создания потребуется минимум кровавый шар мага.
Руна дислокации: увеличивает скорость с которой алтарь может передавать и принимать кровь через трубы (стандартно передаёт 20LP/сек).
Сигил воды. Временно не имеет крафта на сервере. Ставит воду нажатием ПКМ по блоку и тратит 100LP из blood network.
Лавовый сигил. Ставит лаву при нажатии ПКМ и кушает 1000LP за 1 использование. Создаётся он из лавового кристалла, который можно использовать как топливо для переплавки в печках, тратит 50LP за выплавку.
Сигил пустоты. Им можно уничтожать любые жидкости, нажатием ПКМ.
Воздушный сигил. Позволяет летать, но не как в креативе. При использовании делает импульсный скачок в сторону взгляда и тратит 50 LP.
Сигил быстрого копания. При активации даёт эффект ускорения копания 2. Кушает 100LP за активацию и столько же за 10 секунд работы.
Сигил зелёной рощи. Работает как костная мука, выращивая дерево с 1 раза.
Сигил стихийного родства. При активации накладывает эффекты огнестойкости и дыхания под водой, также защищает от урона при падении. Ест 200LP за активацию и столько же каждые 10 секунд в активном режиме.
Сигил удержания. Позволяет хранить и использовать в себе 5 сигилов. При нажатии шифт+ПКМ открывает GUI, куда можно поместить 5 сигилов на выбор.
Затем использовать по-одному через ПКМ.
Сигил призрачного моста. При активации создаёт платформу из блоков, из-за которой игрок не сможет упасть вниз, чтобы спускаться на 1 блок можно нажать шифт.
Сигил кровавого светильника. Аналог переносного факела. При нажатии ПКМ ставит мнимый факел, дающий свечение.
Сигил магнетизма. При активации притягивает к игроку лут неподалёку.
Сигил быстроты. При активации увеличивает скорость и добавляет автопрыжок на 1 высоту, как сапоги из таумкрафта.
Сигил вихря. Даёт защиту от некоторых видов снарядов, например, выстрелы из лука не смогут нанести урон, но при условии, если игрок не повернут к снаряду боком или спиной. В противном случае урон будет нанесён.
Также, в моде могут присутствуют и другие сигилы (из новых версий), о них будет написано чуть позже или можете сами дополнить сообщением снизу :3
В этом разделе я рассмотрю только действительно важные и интересные ритуалы из мода. Все «фановые» и, на мой взгляд, бесполезные прибережены для вас в видео, ссылку на которые я оставлю в самом низу гайда.
Всего ритуалов столько:
В начале сделаем слабый кристалл активации на алтаре. Он пригодится в дальнейшем.
Также, понадобятся ритуальные камни. Он ставится в центр будущей структуры и с помощью инструмента(нажатиями ПКМ) создаётся готовый ритуал.
Ещё есть ритуальный камень мастера, о нём позже, т.к. он нужен для сложных ритуалов.
В моде есть специальная варочная стойка, называется алхимическая и химическая установка.
Для старта создания сета брони, понадобится сделать 24 заполненных сокета, а перед этим пустые.
Далее, наполняем их в алтаре.
Создаём кузницу/ы для душевной брони.
При активации и ношении брони, тратится немало LP, поэтому желательно следить за его кол-вом, чтобы не умереть в самый неподходящий момент от недостатка.
Ritual of Regeneration
Reason: need reagent effect range
Ritual of Regeneration | |
---|---|
Name | Ritual of Regeneration |
Ritual Stones | 44 |
Activation Crystal | Weak Activation Crystal |
Activation Cost | 25,000 LP |
Running Cost | 20-200 LP/operation |
Effect | Regenerates Entity Health |
Ritual of Regeneration is a Blood Magic Ritual which regenerates entity health.
Recipe [ edit ]
Building a Ritual of Regeneration requires 44 Ritual Stones: 6 air, 8 water, 6 fire, 20 earth and 4 dusk. Activating it requires a Weak Activation Crystal and 25,000 LP.
Ritual of Regeneration
Usage [ edit ]
The Ritual of Regeneration applies Regeneration with a duration of 2 seconds to any entity within a 6 block radius (11 block diameter) of the Master Ritual Stone. This costs 200 LP for players and 20 LP for other entities. Regeneration is only applied if the entity is not already at maximum health.
This ritual is designed such that it can be partially overlapped with a Well of Suffering or Ritual of the Feathered Knife to save space.
Applying a redstone signal to the Master Ritual Stone will prevent the Ritual from operating temporarily.
Reagents [ edit ]
The effect of the Ritual can be modified by feeding Reagents into the Master Ritual Stone. The following effects are available:
Ritual of Binding
Ritual of Binding | |
---|---|
Name | Ritual of Binding |
Ritual Stones | 24 |
Activation Crystal | Weak Activation Crystal |
Activation Cost | 5,000 LP |
Effect | Creates bound item |
The Ritual of Binding is a multi-block structure from Blood Magic used to make a Ritual with the effect of creating a bound item to the item used in the ritual.
Contents
Structure [ edit ]
Building a Ritual of Binding structure requires a total of 24 Ritual Stone of which 8 remain Ritual Stone and 4 each of the infused Air, Water, Fire and Earth Stone. You need the Elemental Inscription Tools to make one stone for each type. The stone is not single-use. These blocks are placed in a specific pattern around the central Master Ritual Stone: Fire (red) in the cardinal directions 2 blocks away and Air (cyan) 1 block away in a diagonal; the 8 Ritual Stones 1 block beyond and above these and finally place the 4 Water beyond the Fire Stones and the 4 Earth beyond the Air Stones, on top of the 8 Ritual Stones.
Ritual of Binding Structure
Ritual [ edit ]
Effects are achieved by activating the ritual using a Weak Activation Crystal and 5,000 LP and dropping an item onto the Master Ritual Stone. After some pyrotechnics the dropped item transforms into the corresponding bound item and the ritual deactivates. It is advised to put out any fires set in the centre of the structure to avoid scorching the item.
Effect [ edit ]
The Ritual of Binding is used to create the following items:
Blood Magic
Blood Magic is an older version of Blood Magic 2. It adds a new energy source: blood. Players can sacrifice their health, or that of mobs, to generate Life Essence. This energy can be used at a Blood Altar or Alchemic Chemistry Set to create items or potions. It is also used to fuel Sigils, Rituals and Spells which can damage enemies, create water, summon ores and many other things.
Contents
Blood Altar [ edit ]
The Blood Altar is the main crafting block and source of Life Essence. Using a Sacrificial Orb or a Dagger of Sacrifice the player can fill the altar with blood. This blood can be stored into the player’s Soul Network or used to craft items in the Altar.
Tools and Armor [ edit ]
Blood Orbs [ edit ]
A Blood Orb is the Blood Mages primary tool used for crafting many items in the Blood Magic arsenal. They also are used for transferring Life Essence into the players Soul Network. Different tiers provide larger capacity for storage.
Sigils [ edit ]
Sigils are items that provide many different effects, ranging from the creation of water or creation of lava to immunity from fall damage.
Bound Tools [ edit ]
The Ritual of Binding can be used to create bound tools such as the Bound Axe and the Bound Shovel. These tools have no durability but instead they drain Life Essence from the players Soul Network while they are active. Bound tools have powerful right click abilities. For example, the Bound Pickaxe can mine a large area in a single click.
Bound Armor [ edit ]
Bound Armor can be created using a Soul Armour Forge. Bound Armor provides excellent protection from damage and can be upgraded to contain Sigils and provide their effects. Bound Armor has no durability, instead draining Life Essence when damaged.
Rituals [ edit ]
Rituals are multiblock structures which provide effects ranging from creative mode flight and the creation of water to changing the biome of chunks and summoning meteors from the sky. Some are single use, but most provide ongoing effects.
Alchemy [ edit ]
The Alchemic Chemistry Set allows the player to create custom potions. It is also used to create reagents and other intermediate crafting components.
Blood Magic potions can have multiple effects and are refillable. Possible effects are creative mode flight, damage resistance, jump boost and many more.
Spells [ edit ]
Blood Magic has two spell systems. One uses the Spell Table and Unbound Crystal. The more advanced uses multiple blocks connected together to create a custom spell.
These spells can do things such as put out fires, cause rain and lightning or freeze water.
Thaumcraft Integration [ edit ]
In this mod, there are a few things that are integrated with Thaumcraft 4. Thus, everything described in this section requires Thaumcraft 4 to be installed as well.
The first item that is included is the Sanguine Helmet, which has enhanced properties from both the power of blood and thaumaturgy. By taking a simple pair of Goggles of Revealing and using the Ritual of Binding, you can bind an entity to the goggles to give it a stronger magical force. Like the Goggles of Revealing, this helmet will allow you to see Aura Nodes and also glean the magical properties of certain objects. It will also allow you to gain a higher discount in Vis, raising the goggle’s discount from 5% to 6%.
The best part about these is that you can add them to your Bound Helmet to give its revealing properties to the helmet. The vis discount will no longer function, but future items may allow this.
Note: Before version 0.7.3 there was a cross mod compatibility issue with Galacticraft that made it impossible to fill a Blood Altar. This was fixed in 0.7.3.